Techniki sprzedaży – szkolenie sprzedażowe w 2020

Szkolenia sprzedażowe

Wyzwania, przed jakimi stają współcześni sprzedawcy ciężko ująć słowami. Jest to czasami droga przez mękę. Klienci coraz bardziej świadomi swoich praw, również tych, wyczytanych ze stron typu „wykop” czy nawet „mojeporady.jolajola.blogus.pl”, które w oczywisty sposób nierzadko mijają się ze stanem faktycznym. Ale co zrobić z klientem, który padł ofiarą efektu Dunninga-Krugera i uważa, że posiadł całą wiedzę na tematy sprzedażowe? A no trzeba z nim pertraktować.

A zatem nie możemy tylko poprzestać na sprzedawaniu produktów, bo przecież kontakt z klientem nie musi się kończyć na tym etapie. Kompleksowe podejście do szkolenia, np. takie, które proponuje grupa kreatywna https://grupa-kreatywna.pl/techniki-sprzedazy pozawala uniknąć rozczarowań związanych z brakiem umiejętności tłumienia konfliktów.

Jak dobra technika sprzedażowa wpływa na relacje z klientem

Najogólniej rzecz ujmując: pozytywnie. Profesjonalizm w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem i radzenie sobie z krytycznymi uwagami to elementarz dobrego sprzedawcy.

Wyobraźmy sobie przykładową sytuację: klient kupił model drewnianego samolotu ze śmigłem napędzanym przy użyciu gumki. Gumka ta – oczywiście z winy klienta, który zbyt ją skręcił – uległa uszkodzeniu. Wściekły klient wraca do naszego sklepu z pretensjami, że jak to, sprzedaliśmy mu „takie dziadostwo” i w ogóle, to on już nas zgłasza do trybunału praw człowieka w Stasburgu.

Co robi dobry sprzedawca? Kalkuluje. Czy warto wchodzić w polemikę z klientem, który zawsze ma rację, jeżeli takie sytuacje zdarzają się rzadko, a koszt gumki to 10 groszy? Nie, nie warto. Po prostu tłumaczymy klientowi, że gumki pękają, sugerując, by następnym razem naciągnął dwie, a dla pewności wydajemy mu trzy za darmo. Ani klienta, ani jego rozkapryszonych dzieci z pewnością nie będziemy musieli już oglądać, a może nawet uda nam się uzyskać pozytywną opinię w Google, która przełoży się zwiększenie sprzedaży w przyszłości.

Czy warto organizować szkolenia sprzedażowe w firmie?

Jeżeli posiadamy firmę sprzedającą czy oferującą jakiekolwiek usługi, może rozpatrywaliśmy kwestię szkoleń. Jak najbardziej jest to warte uwagi zwłaszcza w grupie kreatywnej, która zakres merytoryczny szkolenia przygotowuje w oparciu o nasze potrzeby, a samo szkolenie przeprowadzane jest w wybranym przez nas miejscu. Cena jest ustalana indywidualnie, ale tu warto podkreślić, żee firmy z województwa śląskiego mogą zyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.