Stoisko reklamowe na targach kosmetycznych – jak je przygotować?

Targi kosmetyczne organizowane są największych miastach w Polsce co najmniej raz w roku. Oprócz tradycyjnych targów kosmetycznych, są również te nakierowane na makijaż, czy stylizację paznokci oraz targi ekologicznych kosmetyków. Niezaprzeczalnie jest to ogromna szansa dla zwłaszcza nowych marek wchodzących na rynek. Jak zatem przygotować się do takich targów, żeby w pełni wykorzystać szanse na zwiększenie rozpoznawalności firmy?

Najważniejsze zasady przygotowania stoiska reklamowego

Musisz pamiętać o kilku najważniejszych zasadach przygotowania stoiska reklamowego. Począwszy od kwestii formalnych płynących od organizatora po względy estetyczne i praktykę przygotowywania stoisk.

Wymogi organizatorów

To pierwsza rzecz jaką należy wziąć pod uwagę. Jeżeli dla wszystkich wystawców organizator przewidział tyle samo miejsca musimy liczyć się z tym podczas doboru namiotu reklamowego, stołu, półek, ale też ilości samych produktów, które możemy zabrać ze sobą. Niekiedy też organizatorzy (na ogół małych targów) prawdopodobnie przez ograniczenia przestrzenne nie zalecają dużych namiotów.

Zasady kompozycji

Na początek musimy określić, sprzedaż których produktów jest dla nas priorytetowa. To je musimy wyeksponować najbardziej. Wystawiane kosmetyki muszą być zwrócone przednią etykietą w stronę alejki po której przechadzać się będą potencjalni klienci. Oczywiście spójność kompozycji są niezwykle ważne. Chaos nie zachęci gości do podejścia do naszego stanowiska.

Niezbędne wyposażenie

Istnieje kilka niezbędnych rzeczy, o które musimy przygotować przed targami.

Stoliki, lady, półki

Ich wielkość powinna być proporcjonalna do przewidywalnej wielkości naszego stanowiska. Na targach dobrze sprawdzają się stopniowane półki, które pozwalają na wyeksponowanie nawet produktów znajdujących się w dalszych rzędach.

Namiot reklamowy

Szczególnie istotny, gdy targi odbywają się na świeżym powietrzu, ale również na wielkich halach, gdyż stanowisko staje się bardziej widoczne.

Ulotki, broszury i inne materiały reklamowe

Klientki i klienci będą chcieli dowiedzieć się zapewne czegoś więcej o kosmetykach Państwa firmy. Zwłaszcza jeżeli jesteście nową marką na rynku warto zadbać o ich odpowiednią ilość.

Próbki, testery

Nie każda klientka będzie chciała kupić od razu właściwy produkt, niektóre wolą go przetestować. Nie możesz im tego odmówić.

Gadżety reklamowe dla klientów

Miłym gestem jest rozdawanie gadżetów reklamowych, oprócz próbek kosmetyków.

Mam nadzieję, że przybliżyłam charakterystykę targów kosmetycznych i już wiesz jako powinno wyglądać stoisko reklamowe twojej marki.