Rower elektryczny to wygodny i niedrogi środek transportu, który staje się coraz bardziej popularny. Co ciekawe, jeśli już posiadamy tradycyjny rower, możemy dość łatwo wyposażyć go w napęd elektryczny, bez konieczności rejestracji. Jeśli interesuje nas taka konwersja roweru, warto poznać obowiązujące przepisy.
Konwersja roweru na elektryczny – czym jest pedelec?
Kodeks Ruchu Drogowego nie zawiera definicji roweru elektrycznego, przewiduje jednak, że zwykły rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V i znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W. Moc wyjściowa napędu stopniowo się zmniejsza i spada do zera, po przekroczeniu prędkości 25 km/h. W myśl prawa, taki pojazd jest rowerem i podlega takim samym regulacjom prawnym. Pedelec to właśnie rower elektryczny spełniający powyższe normy. Kierujący powinien poruszać się nim tak samo, jak rowerem.
Kiedy rower elektryczny podlega rejestracji?
Wielu osobom rozważającym przestawienie się na rower elektryczny, zależy na prędkości wyższej niż 25 km/h. Speed pedelec to elektryczny rower pozwalający osiągnąć prędkość do 45 km/h. Umożliwia szybkie przemieszczanie się z miejsca na miejsce, należy jednak pamiętać, że taka konwersja roweru na elektryczny wymaga spełnienia dodatkowych warunków. Pojazd musi być zarejestrowany jako motorower oraz posiadać polisę OC. Kierujący pojazdem musi legitymować się prawem jazdy dowolnej kategorii lub kartą motorową wydaną przed 2013 r.
Zestawy do konwersji znajdziesz w ofercie sklepu Energy- Bike: https://energy-bike.pl/kategoria-produktu/zestawy-do-konwersji/