Czy warto posłać dziecko do przedszkola integracyjnego?

Wybór przedszkola nie jest prostą decyzją, nam rodzicom zależy na tym, aby pociecha była w pełni przygotowana do obowiązków szkolnych. Dlatego też decyzja o posłaniu dziecka do przedszkola nie należy do łatwych. Zastanawiamy się czy lepiej posłać dziecko do przedszkola prywatnego czy też publicznego.

Czy posłać dziecko do przedszkola integracyjnego czy też tradycyjnego. Z tego typu dylematami mierzy się co drugi rodzic, a jak jest w rzeczywistości? Jaki wybór okazuje się najlepszym?

Przedszkole dla wszystkich

Nie brakuje rodziców którzy są uprzedzeni do placówek integracyjnych, uznają oni, że dziecko zdrowe powinno uczyć się z dziećmi zdrowymi. Jednak to tylko uprzedzenia, bardzo często niczym niepodyktowane. W praktyce jest tak, że przedszkola z oddziałami integracyjnymi przeważnie działają lepiej niż te tradycyjne. Dlaczego? Otóż mają dużo większe grono pedagogiczne i większą liczbę wychowawców, dzięki czemu dzieci mogą liczyć na lepszą opiekę.
Ponadto oprócz tradycyjnych zajęć dzieci mogą uczestniczyć w sesjach np. muzykoterapii, arteterapii innych zajęciach artystycznych, które mogą obudzić w dziecku zainteresowania, a w przyszłości nawet pasję, które dla pełnosprawnych dzieci będą stanowić dobrą zabawę.

Nauka tolerancji i szacunku

Przedszkole to nie tylko miejsce w którym dzieci się uczą, ale także kształcą swoje umiejętności i uczą się pewnego rodzaju zachowań. Przedszkole z oddziałami integracyjnymi stwarza możliwość lepszej współpracy między rówieśnikami. Dzieci zdrowe uczą się cierpliwości, tolerancji wobec dzieci niepełnosprawnych, zaś dzieci niepełnosprawne uczą się otwartości zaradności i umiejętności radzenia sobie z sytuacjami stresowymi.

Wspólne przebywanie

Dużą zaletą przedszkoli integracyjnych jest możliwość wspólnego przebywania, dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi. Dzieci uczą się współpracy, dobrych nawyków, dla nich to pewnego rodzaju trening komunikacji. Placówka integracyjna to miejsce, w którym dzieci zdrowe bawią się z dziećmi, które mają różnego rodzaju problemy. Dzięki takim relacjom dzieci uczą się tolerancji i poszanowania dla odmienności.