Jak wyposażyć swój sklep?
Przygotowanie sklepu i powierzchni handlowej do rozpoczęcie sprzedaży jest z pozoru łatwa czynnością, jednak wraz z planowaniem przestrzeni sklepowej pojawiają się liczne przeszkody czy trudności. Mogą one wynikać z braku odpowiedniego wyposażenia, złego rozplanowania i aranżacji czy też niewygodnym w aranżacji układzie pomieszczenia.
Jeśli stoisz przed wyborem lokalu, jaki przeznaczysz na sprzedaż jesteś w lepszej sytuacji, ponieważ możesz dopasować wielkość powierzchni i jej kształt do swoich potrzeb i asortymentu. najlepiej sprawdzają się powierzchnie w kształcie kwadratu lub prostokąta. Wielkość powierzchni na pewno będzie mocno uzależniona od ilości oferowanych produktów. Zbyt wąskie lokale, z wąskimi przejściami mogą się nie sprawdzić.
Z drugiej strony jeśli dysponujesz już lokalem i chcesz go dostosować do potrzeb przyszłej działalności handlowej trzeba dopasować się do istniejących warunków i zaaranżować wnętrze tak, aby korzystanie z niej było dla klientów jak najwygodniejsze.
Podstawowe wyposażenie sklepu
Do podstawowego wyposażenia sklepu zaliczają się bez wątpienia regały. To na nich stawia się produkty prezentowane klientom. Regały powinny być dostosowane do asortymentu. Innego rodzaju meble sklepowe dobiera się do produktów spożywczych, inne do prasy, pieczywa, napojów, alkoholi, a także produktów specjalistycznych jak np. artykuły metalowe, części samochodowe itp.
Dobierz regał do własnego asortymentu, w tym celu musisz ustalić głębokość mebla, tak aby zmieścić określona liczbę produktów oraz wysokość półek. Warto rozważyć regały modułowe, które z jednej strony pozwalają tworzyć ciągi regałów o dowolnej długości, a z drugiej strony pozwalają na łatwą modyfikacje wysokości półek, która można regulować w razie potrzeby. Przykład takich regałów sklepowych znajdziesz tutaj: http://www.tarpom.com.pl/regaly_przyscienne_gondole.
O czym jeszcze pamiętać?
Planują swój nowy sklep postaw na sprawdzone rozwiązania. Przygotuj odpowiednia ilość miejsca na ladę i boks kasowy. jeśli masz wątpliwości odwiedź kilka sklepów z podobnym asortymentem i przypatrz się jak to rozwiązała Twoja konkurencja. Być może część pomysłów wykorzystasz w swoim sklepie, lub zainspirujesz się i stworzysz jeszcze bardziej funkcjonalna przestrzeń. Pamiętaj także o akcesoriach jak koszyki na zakupy, prawidłowym oświetleniu, czy np. systemie prowadzenia klienta: barierkach, bramkach wejściowych czy kasowych.